Stichting Marketing Tilburg
In 2015 is Stichting Marketing Tilburg opgericht om de stad, in nauwe samenwerking met de partners in Tilburg, te
vermarkten en promoten. Sinds mei 2024 verzorgd de Stichting tevens de regie op Toeristisch informatiemanagement. Het doel is om de aantrekkelijkheid en het vestigingsklimaat van onze stad te versterken, talent aan te trekken en te behouden en daarmee de stedelijke economie te vergroten en versterken.
De stichting draagt bij aan de doelstellingen op het gebied van werkgelegenheid, aantal en bestedingen van bezoekers, binnenstad, next economy, bedrijventerreinen en ook sport, evenementen, cultuur (programma Vitale stad, veld Economie, cultuur en evenementen en veld Ruimte voor wonen, werken en mobiliteit).
In de aanpak van de stichting staat de DNA-formule Sociaal x Experimenteel = creatie centraal. Hiermee legt deze verbonden partij de focus op hetgeen waarin onze stad uitblinkt: het vinden van creatieve oplossingen, het samenwerken en het slimmer organiseren in een veranderende wereld. Daarmee draagt deze verbonden partij dus ook bij aan de doelstelling ten aanzien van Social Innovation (programma Samen en dichtbij, veld Bestuur en samenwerking).
Het financieel risico voor de gemeente Tilburg beperkt zich tot de jaarlijkse bijdrage van € 2,1 miljoen.