Wat weten we nog meer
Kengetallen | Realisatie | Realisatie | Raming | Raming |
---|---|---|---|---|
Aantal aanvragen leerlingenvervoer¹ | 969 | 957 | 960 | 960 |
¹ Effect van de voorgenomen doorontwikkeling in het leerlingenvervoer (n.a.v. collegenota maart 2025) op de aantallen is nog onbekend.
Waarstaatjegemeente.nl | Realisatie | Realisatie | Realisatie | Realisatie |
---|---|---|---|---|
Absoluut verzuim (aantal per 1.000 leerlingen)* | 5,2 | 8,5 | 9,6 | 9,7 |
Relatief verzuim (aantal per 1.000 leerllingen)**) | 21 | 26 | 26 | 29 |
Voortijdig schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers) | 2,5% | 3,0% | 3,1% | 2,9% |
Netto arbeidsparticipatie | 71,4% | 72,4% | 73,2 % | 74,4% |
*) Er wordt gesproken van absoluut verzuim als een leerplichtige en/of kwalificatieplichtige jongere niet op een school of instelling staat ingeschreven.
**) Er is sprake van relatief verzuim als een jongere wel op een school staat ingeschreven, maar gedurende een bepaalde tijd de lessen/praktijk verzuimt. Ook veelvuldig te laat komen kan hiertoe worden gerekend.